Special SFO

Også special SFO er børnenes fritid, og vi lægger vægt på, at børnene øver sig i selv at administrere deres tid, at vælge til og fra, at indgå i små og store fællesskaber, samt at have venskaber. Derfor er der også meget få skal-ting. I special SFO er det mere voksenstøtte, da mange af børnene har udfordringer ift. at indgå i sociale relationer.

Mange af vores specialelever er trætte efter en lang skoledag og har brug for rolige aktiviteter i SFO, såsom perler, Ipad ol. Men der er også mulighed for at komme på legepladsen eller i gymnastiksalen.

Ligesom i almen SFO serveres der eftermiddagsmad hver dag.

Special SFO tager på 2-3 ture om året. Det kan f.eks. være til Dinoland, Geografisk Have, Legeparken ol. De tager afsted lige efter skoletid og hjemkomst tidspunktet er afhængig af, hvor turen går hen.